Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: çalıkuşu1207

 Eser Sıra Numarası: 26022024eser11


                                                                         Geleceği Şekillendiren Adımlar

 

   Hayatımda unutulmaz bir yer edinecek olan lise yıllarım benim için çok değerli bir keşif yolculuğu oldu. Lise; kendimi akademik yönden geliştirip sorumluluk bilinci edindiğim, yeni insanlar ile tanışarak güzel dostluklar kurduğum, bana yol gösterici olan öğretmenlerim ile güçlü bağlar oluşturduğum ve sınıf arkadaşlarımla keyifli deneyimler paylaştığım dört sene oldu. Lise, bana hem akademik hem de sosyal alanlarda kendimi geliştirebileceğim sayısız olanak sunarak ilgi alanlarımın farkına varmamı sağladı. Birey olma yolculuğumda önemli bir rolü olan lise yıllarımda edindiğim deneyimlerin beni yalnızca üniversite hayatıma hazırlamakla kalmayıp gelecekte kendi ayakları üzerinde durabilen bir birey olmamı sağlayarak beni ileriye taşıyacağına inanıyorum. Bu kompozisyonda, lise döneminde edindiğim tecrübelerin gelecekteki yaşamıma olacak şekillendirici ve yol gösterici etkisini paylaşacağım.

 

Öğrenme sürecindeki istekliliğim ve akademik alandaki özverili çalışmalarım sayesinde lise hayatımda çeşitli başarılara imza attım. Edebiyat alanında kendimi geliştirerek liseler arası düzenlenen bir makale yarışmasına katıldım ve yazdığım kompozisyon için ödül almaya hak kazandım. Ezberci eğitim sisteminden uzak ve sosyal boyutta farkındalık kazanmamı sağlayan Uluslararası Bakalorya eğitimini başarıyla tamamlayarak diplomamı aldım. Lisede aldığım matematik, edebiyat, tarih gibi farklı dersler sayesinde birçok dalda kendimi geliştirme ve dünyaya geniş bir perspektiften bakma fırsatı buldum. Sinema, sanat ve bilim alanlarında araştırmalar yaparak üniversitede ilerlemek istediğim alanı keşfettim. Gelecekte ulusal ve uluslararası alanlarda eğitim görebilme şansımın olduğunu fark ederek hedeflerimi bir kutuya sığdırmamın gerekmediğini anladım. Lisenin bana sağlamış olduğu akademik katkılar sayesinde hedeflerime ilerleme yolunda çok yönlü bir birey olacağıma inanıyorum.

 

Lise hayatım, akademik becerilerimi geliştirmemin yanı sıra kendimi keşfetmemin ve ilgi alanlarıma yönelik sosyal ve kültürel projeler yürütmemin önünü açtı. Okulda arkadaşlarım ile düzenlediğimiz film festivali etkinliğini yürütmede rol alarak takım ruhu oluşturma ve organizasyon yapma becerilerimi geliştirdim. Farklı sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak toplumun ihtiyaç sahibi kesimlerine yardımlarda bulunmam farkındalığımın artmasını sağladı. Okulumun bana verdiği bu olanaklar bana lisenin yalnızca ortaokul ve üniversite arasında bir geçiş aşaması değil, aynı zamanda genç bireyleri hayata hazırlayan bir süreç olduğunu gösterdi. Benim için unutulmaz öğrenme fırsatları olan bu tecrübeler sayesinde edindiğim özelliklerin gelecekteki kariyerime ve sosyal hayatıma büyük katkıları olacağına inanıyorum.

 

Küçüklükten beri kitap okuma ve yazmaya olan düşkünlüğümü lise döneminde daha da ilerletme fırsatı buldum. Lise yıllarımda okulumun kütüphanesinde saatler geçirerek sayfalar arasındaki hikayelerde kayboldum. Bu dönemde tanıştığım ve eserlerini büyük bir merakla okuduğum Brontë kardeşlerin yapıtları üzerine yazdığım tez ile eleştirel düşünme becerimi geliştirdim. Edebiyata olan ilgim sayesinde benimle aynı tutkuyu paylaşan insanlar ile tanıştım ve yeni dostluklar kurdum. Bu arkadaşlarımla bir kitap kulübü açarak birçok farklı esere dair incelemeler yaptığımız ve özgürce fikirlerimizi paylaşabildiğimiz bir edebiyat topluluğu oluşturduk. Ortaokulda Türkçe derslerini çok seven biri olarak lisede aldığım edebiyat eğitimi bana yeni kapılar açarak birçok kültüre ait eserleri keşfedebilmemi sağladı. Marquez’den Atılgan’a, çeşitli yazarların kaleminden yazılmış yapıtları inceleyerek entelektüel düşünme becerimi güçlendirdim ve içinde yaşadığımız dünyaya dair sorgulayıcı bir bakış açısı geliştirdim. Edebiyata olan ilgimin gelecekte de yaşamımın ayrılmaz bir parçası olarak varlığını sürdüreceğine inanıyorum.

 

Lisenin bana sağladığı en güzel katkılardan biri de edindiğim çevre ve kurduğum dostluklar oldu. Lisede yeni insanlarla tanışarak çok kısa bir zamanda yakın arkadaşlar edindim. Aramızda güçlü bağların olduğu arkadaşlarım ile geçirdiğim değerli zamanlar gelecekte liseye dair hatıralarımı süsleyecek. Güven ve dürüstlüğün hakim olduğu bu dostluklarımın gelecekte de devam edeceğine inanıyorum. Arkadaşlarımın yanı sıra değerli öğretmenlerim ile aramda yakın bir bağ ve güven duygusu oluştu. İlgi alanlarımın farkında olup bana dair inançları ile başarılarımı kutlayan öğretmenlerim, ileride kendi ayakları üzerinde durabilen ve hayallerini gerçekleştirebilmek için azimle ilerleyen bir birey olmam yolunda benim için yol gösterici birer umut ışığı oldular. Örnek aldığım ve bana ilham kaynağı olan lise arkadaşlıklarım ve öğretmenlerim ile olan anılarımı gelecekte mutluluk ve özlemle hatırlayacağım.

 

Hem akademik hem duygusal açıdan yoğun dönemlerden geçtiğim ve çeşitli deneyimler edindiğim lise hayatım beni geleceğe hazırlayan çok önemli bir zaman dilimi oldu. Özverili çalışmalarım ve azmim sayesinde akademik açıdan kendimi geliştirdim ve başarılı bir öğrenci oldum. Okulumun bana tanıdığı olanakları en iyi şekilde değerlendirmeye çalıştım ve farklı alanlarda roller üstlenerek projeler tasarladım. Okulda öğrendiklerimin dışında kendi çabalarım ile araştırmalar yaparak, makaleler yazarak ve okuyarak kendimi akademik boyutun ötesinde geliştirme fırsatı buldum. Arkadaşlarım ve öğretmenlerim ile sayısız güzel tecrübe edindiğim lise yıllarımda zaman zaman yaşadığım olumsuzlukların ileride daha güçlü ve zorluklara boyun eğmeyen bir birey olmamı sağlayacağına inanıyorum. Kim olduğumu keşfetme yolculuğumda önemli bir süreç olan ve geleceğimi şekillendirecek adımlar attığım lise hayatım, sevgi ile anacağım dört yıl olarak zihnimde daima yerini koruyacak.


önceki eser / sonraki eser