Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: hividar6500

 Eser Sıra Numarası: 06012024eser01



                                                                                            GELECEĞE YATIRIM 

 

  Bana göre lise eğitimi; bizim karakterimizi tam olarak oturduğumuz, hangi olaya hangi tepkiyi vereceğimizi öğrendiğimiz bir ortamdır. Bana göre lisede biz empati kurmayı öğreniriz. Çocukluk döneminden çıkarız ve bir yetişkin gibi düşünmeye başlarız. Bu davranışlara lise çağlarında sahip olabilirsek ilerideki hayatımızda da daha doğru kararlar verebilme yetisine kavuşuruz. Böylelikle daha olgun bir düşünce yapısına sahip olabiliriz ve bizim bu olaylara bakış açılarımız çok fazla insanı etkiler. Davranışlarımız onlara ne kadar olgun olduğumuzu gösterir. 


    Herkesin eğitimle ilgili düşüncesi farklıdır. Lisede çok güzel bilgiler ediniriz ama bana göre lise eğitiminin karakterimizin gelişmesi açısından bize daha fazla katkısı olur. Mesela ben ortaokulu bitirdikten hemen sonra ileride yapmak istediğim iş sahip olmak istediğim meslekle ilgili eğitim görmek isterdim. Kendimi ona hazırlamak isterdim. Bunun bana daha fazla yararı olacağını düşünüyorum. Ortaokul bittikten sonra lisede değişik meslekler ile ilgili dersler görebilirdik. Burada sadece meslek liselerinde okutulan dersler değil de başka beceriler de kazandırabilecek derslerden bahsediyorum. Belki de 10. sınıfa kadar liseyi genel bilgilerle bitirip 11. sınıfa geçtiğimizde meslek seçimi yaparsak bizim gibi gelecek kaygısı güden gençler için daha faydalı olacağını düşünüyorum. En başta da belirttiğim gibi her insanın düşüncesi birbirinden farklıdır. Ülkemizde kötü bir eğitim verildiğini düşünmüyorum. Lisede öğrendiğimiz bilgiler, günlük hayatımızda ihtiyaç duyduğumuz ve kullanabileceğimiz bilgilerdir. Örneğin Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde edindiğimiz bilgiler ile sosyal hayatımızda kendimizi daha rahat ve doğru bir şekilde ifade etmeyi öğreniriz ya da tarih dersinde geçmişimizi öğrenip geleceğimizi bu bilgiler ışığında daha sağlıklı inşa edebiliriz. Farklı konularda fikir paylaşıp yeni düşünde ufukları açabiliriz. 

 

   Biz lisede özgüvenli olmayı başarırsak ileriki hayatımızda da asla bir korkumuz olmayacak. Özgüvenli olmayı başarırsak herhangi bir konuda konuşma yapacağımız zaman tedirgin olup kaygı yaşamayız. Böylelikle kendimizi daha sağlıklı ve düzgün bir şekilde ifade ederiz. 



sonraki eser