Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 


Yazar Rumuzu: kelebek1837

 Eser Sıra Numarası: 06022024eser02


                                                              Geleceğe Uzanan Köprü: Lise Yıllarımın Önemi


Lise hayatımın ilk üç yılında, tıpkı hayatın gizemli kapısından içeriye ilk defa girecek bir çocuk gibiydim. Heyecan dolu gözlerim ufuklara takılı, keşfetme arzusuyla yanıp tutuşuyordum. Bu dünyanın sunduğu bilinmeyenlikleri anlamak, kendi yeteneklerimi ve yerimi bulmak istiyordum. Bu yolculukta ise elimden tutan, yönümü gösteren en büyük rehberim lise eğitimim oldu. Yıllar sonra dahi hatırladığım anılarla dolu bu dönem, bana sadece ders kitaplarından ibaret olmayan, hayatın her alanında kullanabileceğim bir hazine sundu.

Lise yıllarım, tomurcuklanan hayallerimin çiçek açtığı, akademik açıdan kendimi keşfettiğim bir bahar mevsimiydi. Sayıların dansına hayran kalıp matematik problemlerini çözmeyi, tarihi olayların içine dalarak derslerini almayı, edebiyatın büyülü bahçelerinde kaybolup kelimelerin sihrini keşfetmeyi öğrendim. Problem çözme yeteneğim keskinleşti, her bilgi parçası zihnimde yeni bir kapı açtı. Araştırma yapmanın inceliklerini, düşüncelerimi derli toplu ifade etmenin gücünü öğrendim. Sınıfın önünde sunum yaparken titreyen sesim zamanla gür bir özgüvene dönüştü. Bu akademik beceriler bana sadece üniversite kapılarını açma konusunda yardımcı olmayacak, hayatımın her alanında sorunlara çözüm üretme yeteneğimi geliştirecektir Karşılaştığım karmaşık durumlarda, bu edindiğim analitik düşünme becerisi bana rehberlik etti. Karşılaştığım her yeni bilgi ise, meraklı öğrencinin bir mirası, öğrenmenin bitmeyen yolculuğunda attığım adımlar oldu.

Ama lise eğitimi sadece derslerden ibaret değildir. Kurduğum arkadaşlıklar, farklı gruplarda çalışma becerilerimi ve iletişim yeteneğimi keskinleştirdi. Uyum içinde çalışmayı, farklılıklara ragmen ortak bir hedefe doğru beraberce yürümeyi öğrendim. Özgür düşüncelerin buluştuğu tartışmalarda fikirlerimi savunmayı, dinlemeyi ve ortak noktada buluşmayı keşfettim. Yönettiğim kulüplerde aldığım rol, liderlik vasfımı ortaya çıkarırken, derslerde yazdığım yazılar kendimi ifade etme gücü verdi. Sosyal sorumluluk projelerinde bir damla umut olmayı öğrendim, ekip çalışmasının gücünü hissettim, insan sevgisiyle kalbimi büyüttüm. Lise, beni sadece ‘çalışkan’ değil, aynı zamanda iyi bir insan olma yolculuğuna çıkardı. Bu yolculukta edindiğim sosyal beceriler, bugün bulunduğum projelerde takım çalışmasına uyum sağlamamda, farklı görüşlere saygı duymamda ve liderlik yeteneklerimi geliştirmemde büyük rol oynuyor.

Bu yolculukta ise kendimi keşfetmek en büyük ödülümdü. Denemekten korkmadan farklı dersleri aldım, yeteneklerimi zorlayan okul dışı etkinliklere katıldım. Münazaralara katılırken kendimi ifade etmeyi öğrendim, İngilizce edebiyat kulübünde kalemimin sesini buldum. Müzik, spor, tiyatro... Her deneyimde yeni bir parçayı keşfettim ve yavaş yavaş kişiliğimin ve becerilerimin kocaman bir puzzle olduğunu anladım. Lise, bana ilgi alanlarımı tanıttı, potansiyelimi gösterdi ve geleceğe dair pusulamı yönlendirdi. Bu keşif yolculuğu, üniversitede okuyacağım bölümü seçmeme, sahip olacağım mesleği seçmeme kadar uzanan hayat yolculuğumun temel taşlarını oluşturdu. Kendimi tanımanın verdiği güç ve özgüven ile hayallerimin peşinden koşmamı sağladı.

O özgüven ise bu yolculuğun yakıtıydı. İlk başlarda sınıfın önünde heyecanla titreyen ellerim sunumlarla dans etmeye başladı. Model Birleşmiş Milletler etkinliklerinde aldığım başarılar, ilk ödülümün heyecanı özgüven ateşini içimde harladı. Artık zorluklara göğüs geren, hedeflerine koşan bir gençtim. Lise, korkularımı aşmamı, kendime inanmamı öğretti. Bu özgüven lisemin son iki yılında kendimi rahatça ifade etmemi, karşılaştığım engelleri aşmamı sağlıyor. Hayallerimi gerçekleştirme yolunda karşıma çıkan her zorlukta, geçen yıllarında kazandığım "yapabilirim" duygusu bana güç veriyor.

Lise yıllarım, birer basamak gibi birbirine eklenerek beni bugüne getirdi. Edindiğim akademik ve sosyal beceriler, özgüvenim ve kendimi keşfetmem, hayatımın her alanında yolumu aydınlatıyor. Öğrendiklerim geleceğe dair hedeflerimi şekillendirirken, deneyimlerim bana güç veriyor. Dönüştürücü bir yolculuk olan bu lise yıllarım; aklımı, kalbimi ve yeteneklerimi keşfettiren, geleceğe doğru emin adımlarla ilerlememe yardımcı olan bir macera oldu. Bu yolculukta öğrendiklerim, hayatımın her anında benimle olacak. Lise benim için sadece bir bina ya da okul değil, hayatın bana vermiş olduğu en değerli derslerden biri. Bu dersi hayatım boyunca unutmayacağım ve öğrendiklerini her zaman kendi iyiliğim ve çevremdekileri mutlu etmek için kullanacağım.

Ve biliyorum ki, lise yıllarımı gerimde bıraktığımda ise bu yılları anımsadığımda hep içimde bir tebessüm olacak. Çünkü bu yolculuk bana sadece bilgi ve beceri kazandırmadı, aynı zamanda hayata bakış açımı şekillendirdi, kim olduğumu bulmamı sağladı. Lise, kalbimin köşesinde hep saklı kalacak, beni geleceğe taşıyacak özel bir yerdir.


önceki eser / sonraki eser