Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 


Yazar Rumuzu: mavi0000

 Eser Sıra Numarası: 03022024eser01







                                                                                  LİSE HAYATI: YENİ BİR KAPI


Herkesin vardır bir hayali, olmak istediği ve ilerde kendini görmek istediği yerler. Benim de naçizane var böyle bir durumum. Okul hayatımız boyunca çabalarız, emek veririz. Neden? İşte bu “Neden?” sorusunun cevabı herkes için farklıdır. Ben bu sorunun doğru cevabını sanırım lisede buldum. Ve bundan sonra birden fazla “Neden?” sorusu türedi zihnimde. Evet, bir meslek sahibi olmak istiyordum ama bunu neden istiyordum? Bunun kolaylığını, zorluğunu araştırmamıştım. Bunları etraflıca düşününce meslek tercihimin değiştiğini fark ettim. Buna oldukça kafa yordum. Meslek sahibi olmak beni toplumda saygın kılacaktı. Saygınlıktan ziyade toplumda bir birey olarak var olacağım ve ülkeme hizmet edeceğim. Etrafımda kendim gibi pırlanta kalpli kız çocuklarının okuması için onlara elimi uzatacağım. Birçok güzel kalbe dokunacağım. Çünkü ben öğretmen olacağım. Bunları da kendi öğretmenimden gördüm. Bunlarla beraber lise hayatım öncesi yapamadığım, üstesinden gelemediğim bir durum karşısında vazgeçerdim. Şu an ise hayatımın merkezine bir “Neden?” sorusunu koydum ve “Neden?”li sorular sorup problemlerini çözüme kavuşturmada basamak basamak ilerliyorum.

Okul hayatım boyunca beni etkileyen birçok öğretmenim oldu. Eminim benim gibi düşünen çok arkadaşım vardır. Yorulduğunda yaslandığın, üzüldüğünde başını okşayan, bakışlarına sevgi dolu bakışlarla karşılık veren öğretmenlerimiz olmuştur. Bazı öğretmenler sadece ders anlatmakla kalmaz. Bunun yanında hayatı, mutluluğu, nasıl başarılı olunabileceğini öğretir. O öğretmen her zaman diğerlerinden farklı olur. Hayatımız boyunca yolumuzu aydınlatan bir meşale ve yeri gelir etrafına ışık vermek için mum olur. Lisenin bana kazandırdığı en büyük hediyelerden biri de bu oldu. İleride mesleğim ne olursa olsun ben de böyle fedakâr bir insan olacağım. Çünkü bunu bana sevdiğim öğretmenim öğretti. Bir de mütevazı bir insan nasıl olunur, sorusunun cevabını yaşayarak kavradım. Bunlar unutulmayacak kıymetli dersler oldu benim için. Ve daha niceleri... Bunları bana kazandıran edebiyat öğretmenim oldu. Hayatın göründüğü kadar kolay olmadığını, bir sorunla karşılaştığımda onunla nasıl başa çıkabileceğimi öğretti. Bana sadece şiiri, yazarları değil bütün deryayı, gökyüzünü öğretti. Bakışlarımı göğe kaldırıp sonsuz maviliği ve kuşları izlemeyi öğretti. Derste öğrendiklerimin bir bilgiden ibaret olduğunu düşünürdüm. Zaman geçtikçe anladım, öğrendiklerimin yoluma ışık olduğunu ve beni merdivenin en alt basamağından alıp zirvesine doğru adım adım ilerlettiğini.

Burada anlattıklarımı toparlayacak olursam hayatımda olgunluğumu kazandığım, insanlara farklı bir gözle bakmayı, incelikleri, en önemlisi de sevmeyi lise hayatıma borçluyum. Ve bunları bana katan öğretmenime...Hem bilgi bakımından hem hayata bakış açımızda oldukça katkısı olan lise yollarımızı iyi değerlendirmeliyiz. Bu güzelliklerin farkında olarak yaşamalıyız. Etrafımızda olup biten güzelliklerden bağımsız yaşamamalıyız.



önceki eser / sonraki eser