Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: aker5516

 Eser Sıra Numarası: 26022024eser07


                                                                                    UMUDUN İNŞAASI


            Dilimizden ilk kelimeler dökülür, ilk adımlarımızı atar ve çocuk oluruz. Hep derler ya, eğitim ilk önce ailede sonra okulda başlar diye; ilkokula başladım, ortaokula bitirdim. Şimdi ise liseyi bitirmek üzereyim. Zaman ne kadar da süratli geçiyor. İnsan geriye dönüp baktığında okulun onun için ne kadar eğitici olduğunu gözlemliyor. Şimdiye kadar lisede yaşadığım tecrübelere bakacak olursam, bazen kendi çapımda başarılar, bazen de her insanın yaşayabileceği gibi başarısızlıklarla karşılaştım ama hiçbir zaman mücadele etmekten vazgeçmedim. Bu yüzden hep önümde beni bekleyen bir geleceğim oldu ama o orada hep beni bekledi. Eğer ben çalışmasaydım, çabalamasaydım o geleceğime ve onu süsleyen hayallerime asla ulaşamazdım.


Çoğu çocuğun aksine, zorlu koşullarla mücadele ederek hayallerime ulaşmak zorunda kaldım. Bu yüzden kim ne derse desin, hep kendim için hayırlı olanı seçmeye çalıştım. Ben şu an okuduğum lisenin kıymetini bilerek okumaya çalışıyorum. Çünkü benim annem ve babam da kolay olmayan şartlar altında sadece ilkokulu bitirebilmişler. Eğer benim hedeflerim, hayallerim ve geleceğin varsa, bunun nedeni okuduğum lise ve yoluma ışık tutan öğretmenlerimdir. Hayatta her şeye kolay yoldan ulaşma fikrinden vazgeçmeliyiz. Bizi hakiki başarıya götüren tek şey, emek verilerek gerekirse alın teri dökülerek çalışmaktan geçiyor. Lise hayatı ilerideki hayatım ve üniversite hayatım için bir o kadar değerli. Gelecek planlarımızı okuduğumuz lise hayatı şekillendirir. Her lisenin aynı eğitim düzeyinde olmaması, bu sebeplerden bir tanesidir. Siz siz olun, geleceğinizi kendi istediğiniz gibi kurun.


Lise yıllarında yaşadığım deneyimler, beni hayata karşı daha olgun ve hazır kıldı. Lise öğreniminin bana kazandırdığı en önemli şeylerden biri de, sürekli kendimi geliştirme ve öğrenme isteğini aşılaması oldu. Geleceğe dönük hedeflerimi belirlerken, lise yıllarında edindiğim deneyimlerden ve bilgilerden faydalanıyorum. Bu süreçte öğrendiğim her şey, beni daha donanımlı bir birey yaparak yaşamımın her alanında başarılı olmamı sağlıyor. Lise öğrenimi benim için bir dönüm noktası oldu. Bu süreçte edindiğim bilgi, beceri ve deneyimler, hayatımın her alanında bana rehberlik ediyor. Lise yıllarında yaşadığım her şey, beni bugünkü ben yapmış ve geleceğe daha umutlu ve kararlı bir şekilde bakmamı sağlamıştır. Lise yılları, sadece akademik başarılar değil, aynı zamanda kişisel gelişimim için de bir hazırlık süreci oldu.  Lise eğitimi sadece derslerle sınırlı kalmaz, aynı zamanda kişisel yeteneklerin keşfedilmesi, sosyal ilişkilerin geliştirilmesi ve sorumluluk duygusunun kazanılması gibi önemli unsurları da içerir. Bu yüzden eğitimim boyunca yaşadığım deneyimler, kişisel gelişimimde ve gelecek hedeflerime doğru ilerlememde kritik bir rol oynadı. Lise, bir gençliğin yolculuğunda önemli bir kilometre taşıdır ve gençleri yetişkinliğe hazırlayan bir araç olarak değerlidir. Ayrıca, lise yılları gençlerin kendilerini keşfetme ve kişisel kimliklerini oluşturma sürecidir. Bu dönemde gençler, kendi değerleri, tutkuları ve hedefleri hakkında daha fazla farkındalık kazanırlar.


Sonuç olarak, lise hayatı boyunca edindiğim deneyimler, yaşam becerileri ve sorumluluk bilinci kazanmamı sağladı. Öğrenme sürecindeki başarılarımın yanı sıra karşılaştığım zorluklar da beni daha güçlü kıldı. Öğretmenlerimin rehberliğinde ailemin destekleriyle, hayallerime ulaşmak için kararlı bir şekilde ilerledim. Lise yılları, geleceğim için güçlü bir temel oluşturdu ve umut dolu bir bakış açısı kazandırdı. Bu deneyimlerimin ışığında, geleceği umutla bakıyor ve kendi yolculuğumu şekillendirmeye devam ediyorum.


önceki eser / sonraki eser