Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: aral7600

 Eser Sıra Numarası: 27022024eser24


                                                                                     Sokaklardaki Yolculuğum

 

Sokakta yürüyoruz. Henüz çok küçüğüm. Ailem iyi ki yanımda. Annem elimi sıkıca tutuyor. Hiç bıraksın istemiyorum çünkü burası evimizden çok farklı. Elimi bırakırsa kaybolacağımdan eminim. Hava soğuk ve etrafta tanımadığım bir sürü insan var. Önümdeki yolun nereye gittiği hakkında hiçbir fikrim yok. Uçsuz bucaksız görünüşü beni korkutuyor. Etraftaki insanlar bana baksınlar ve benimle konuşsunlar istemiyorum. Sanırım biraz korkuyor ve utanıyorum. Etrafımı hiç tanımıyorum. Yollar, tabelalar, panolar ve afişler tanıdık geliyor ama bir anlam ifade etmiyor. Bu yüzden annemin elini asla bırakmıyorum ve kaybolmamak için o nereye giderse takip ediyorum. Burada kurallar var. İnsanlarla mesafeli olmalıyım, yabancılarla konuşmamalıyım ve tek başıma kararlar alıp kafama göre yollara sapmamalıyım.  Şimdi oldukça dar bir ara sokaktan geçiyoruz. Etraf oldukça kalabalıklaşıyor. İnsanların sohbetlerini duyuyorum. Kulağa çok içten geliyor. Dinliyorum çünkü merak ediyorum. Kalabalık daha da  yoğunlaşıyor ama ben sanki  kendimle baş başa kalmışım gibi hissediyorum. Geçebilmem için bana yol veriyorlar. İlerde bir bank var. Önünde ise güzel bir manzara. Çok hoşuma gidiyor. Annemin elini bırakıyorum ve banka gidip oturuyorum. Artık tek başımayım. Etrafıma bakıyor, insanları inceliyor ve ortama alışmaya çalışıyorum.

 

Artık büyüdüm. Çevremin deyişine göre artık liseli bir bireyim. Büyüdüğümün farkındayım ama asla tamamlanmış hissetmiyorum. Denemek istediğim, merak ettiğim pek çok şey var. Artık keşfetme zamanı. Sokak, benim için artık tamamen yeni bir öğrenme ortamı haline geldi. Oturduğum banktan kalkıyorum ve yürümeye başlıyorum. Sokak eski haline hiç benzemiyor. Zihnimde sanki bir dönüşüme uğramış gibi. Yolları hâlâ tam olarak bildiğim söylenemez ama bilmediğim yollara sapmaktan korkmuyorum. Biliyorum ki tek başıma yürüdüğüm yollarda hem kendim hem de çevrem hakkında yeni bilgiler öğrenip gelişeceğim. Yürürken yanımda aileme ihtiyaç duymuyorum. Oluşturdukları korunaklı çemberden ayrıldığım için kendimi özgürleşmiş hissediyorum. Bana güvendiklerinin farkındayım. Onların güveni beni umutlandırıp potansiyelimin farkına varmamı sağlıyor. Yürüyüşüme devam ediyorum. Yeni insanlarla tanışıyorum. Bu insanlar benim arkadaşlarım ve öğretmenlerim. Gezinirken bazen bana eşlik ediyorlar. Birbirimizi dinliyoruz, karşılıklı düşüncelerimize saygı duyuyoruz ve evrensel konular hakkında tartışıyoruz. Kendi düşüncelerimi geliştirmemi ve onlara tutunmamı sağladıkları gibi olaylara yeni perspektiflerden de bakmamı sağlıyorlar. Vizyonum genişliyor ve bu doğrultuda çevremi anlamlandırmaya başlıyorum. Tabelaları inceliyorum ve yolları öğreniyorum. Çevremdeki bütün bu insanlar tarafından bir birey olarak konumlandırış şeklim beni gururlandırıyor ve özgüvenimi arttırıyor.  Birlikte yürüdüğümüz yollarda bazen liderlik yapma şansı yakalıyorum. Bir iş birliği halinde etkili bir iletişim çerçevesi içinde çalışarak yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Sokak, hayata dair birtakım gerçekleri yüzümüze vuruyor. Her şey o kadar net ve gerçek ki… Hayat, önceki görünüşünden çok daha farklı bir hâl alıyor. Sokak, hayatın sergilendiği bir sahneye dönüşüyor ve biz, yansıttığı gerçekliğe seyirci kalıyoruz. Sistemin sömürücülüğü, sosyal adaletsizlik, eşitsizlik, yoksulluk, kentleşme sorunları ve hayvan hakları gibi pek çok sorun. Sorgulamaya ve sorunları çözmek için fikirler üretmeye ve analitik düşünmeye yöneliyoruz. Bolca okuyoruz, yazıyoruz ve tartışıyoruz. Bu durum bizim düşünsel gelişimimize katkı sağlıyor ve entelektüel birikimimizi geliştiriyor.  Bütün paylaşımlar ve öğrenimler sayesinde edindiğim kazanımlar ile bazen kalabalıklardan ayrılarak ara sokaklara sapıyorum. Kendi içime dönüyorum. Bazen bir şarkı mırıldanıyorum bazen de kulaklıklarımla yüksek seste bir müzik dinliyorum. İlgi alanlarıma ve sevdiğim her şeye değer veriyorum. Sokak, bana onlarla zaman geçirmem için olanak tanıyor. Binalar, ufak kafeler, çiçekler, gökyüzü, ağaçlar ve hayvanlar bana ilham veriyor.  Yürüdüğüm o dar sokakta en büyük tutkularımdan biri olan sanatı keşfediyorum.

 

Ara sokaktan çıkıyorum, kalabalığa yaklaşıyorum. Kendimi artık daha iyi tanıyorum. Pek çok hedefe ve kendi içimde çözümlemeye çalıştığım fikre sahibim. Tüm bunlar beni hayata bağlıyor ve sokağa her çıktığımda yeni gözlemler yapıp yeni tecrübeler edinmemi sağlıyor. Kalabalık ile düşüncelerimi, hayallerimi ve hedeflerimi paylaşıyorum. Birlikte yürümeye başlıyoruz. Beni sonu uçsuz bucaksız olan, önceki tüm yollardan daha uzun bir yola yöneltiyorlar ve yavaşça benden uzaklaşıyorlar. Yine tek başımayım ama arkamda beni buraya kadar taşımış, bana her zaman destek ve ilham olmuş, yanlarında özgün kimliğimle kabul görüp varolabildiğim, kurduğumuz iletişim ve birlikte gerçekleştirdiğimiz öğrenimler sayesinde kendime has özelliklerle aralarından ayrışabildiğim bir kalabalık var. O kalabalığın bana verdiği güç ile önümdeki bilinmez yoldan ilerlemeye devam ediyorum. Korkmuyorum çünkü tecrübeliyim. Yine aynı şekilde etrafımı saran her şeyin tadını çıkararak, yepyeni insanlarla tanışarak, yolun sonuna kadar sorgulayarak, araştırarak, okuyarak, yazarak ve tutkularıma sarılarak ilerleyeceğim. 



önceki eser / sonraki eser