Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

 

Yazar Rumuzu: avcı4540

 Eser Sıra Numarası: 02022024eser01


                                                               LİSENİN HAYATIMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ


                      Lise öğrenimim, hayatımı en önemli ve dönüştürücü dönemlerinden biri olmuştur. Bu dönemde sadece akademik bilgi edinmekle kalmadım, aynı zamanda kendimizi keşttim, sosyalleşir ve geleceğe hazırlanırız. Kişisel gözlem ve deneyimlerim ışığında, lise öğreniminin bana ilerideki yaşamım bana çok şeyler kazandırdı. Kısacası lise öğrenimi ilerdeki hayatının fragmanını hazırlıyormuşsun gibi oluyor.

                      Akademik Becerilerimden bahsedecek olursam lise bana temel akademik becerileri kazandırdı. Bu beceriler bana farklı alanlarda bilgi edinmemi, fikri anlamamı, problem çözme yeteneğinimi geliştirmemi sağladı. Ayrıca, araştırma yapma, sunum hazırlama ve etkili iletişim kurma gibi önemli beceriler de kazandırdı bana. Başka bir husustan bakacak olursak lise öğrenimi, bana eleştirel düşünme yeteneğimi kazandırdı. Bu sayede, bilgileri sorgulama, farklı bakış açılarını değerlendirme ve kendi fikirlerimi oluşturma becerisine sahip oldum.

                     Lise öğrenimi bana bu konuların yanında zaman yönetimi, sosyalleşme ve kişisel gelişim alanlarında da bana katkıları oldu. Onlardan da biraz bahsetmek istiyorum. Zaman yönetimi konusunda Lise öğrenimimi bana birden fazla derslerimi takip etme, ödevlerimi zamanında tamamlama ve sınavlarıma hazırlanma gibi sorumluluklarımı yerine getirmeyi öğrendim. Sosyalleşmede ise lise öğrenimi bana sosyalleşme imkânı sağladı. Farklı geçmişlerden gelen insanlarla tanıştım, hayatlarını dinledim, arkadaşlıklar kurdum ve sosyal becerilerimi geliştirdim. Sosyalleşme bana iletişim kurma, iş birliği yapma ve liderlik gibi önemli beceriler kazanmamı sağladı. Lise öğrenimi bana kişisel gelişim alanında da faydaları oldu. Bana kendimi keşfetme ve geliştirme imkânı sağladı. Güçlü ve zayıf yönlerimi keşfettim, ilgi alanlarımı belirledim ve kendimi geliştirmek için çaba gösterdim.  Kişisel gelişim, hayatın boyunca devam edecek bir süreç ve lise hayatım bana bu süreçte önemli bir adım atmam için bana yardımcı oldu.

                     Sonuç olarak, lise öğrenimim bana ilerideki yaşamım için birçok önemli beceri kazandırdı. Akademik beceriler, eleştirel düşünme, zaman yönetimi, sosyalleşme ve kişisel gelişim gibi alanlarda kazandığım bu beceriler, gelecekteki üniversite ve iş hayatımda başarılı olmam için bana yardımcı olacağına inanıyorum. .Lise öğreniminin bana kazandırdıkları için minnettarım ve bu deneyimleri hayatım boyunca kullanacağım.



önceki eser / sonraki eser