Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: baybora7777

 Eser Sıra Numarası: 20022024eser01


                                                             Gençliğimin Sergisindeki Nadide Eser: Lise



Hazırlıktı hayata, lise hayatı. Her şeyin ilk tomurcuğu, gençliğe ilk adımdı. .Anılarıydı unutulmaz olan, silinmezdi onlar. Liseydi, lisedir hayatımın provası. Anadolu lisesinde öğrenciyim diyebiliyorum, zaten öyleyim. Peki, ya Anadolu'nun da öğrencisi olduğumu söylersem? Anadolu'yu bize işleyen unsurdur eğitim, lise eğilimi. Yaşadığım, üzerine bastığım toprağın oluşumunu, üzerinden geçenlerin tarihini, yaşamını bize katan değil midir lise? Bu tür eşsizlikleri açıklayabilmeyi ona borçluyum. Konuşmayı, yazmayı, kelime oyunları yaparak harflerin kelimelerle ahenkle dans etmesini severim. Sırf bu yazı bile bir kanıt, şu an kalemimden dökülüyor. Tecrübelerimin doğal ortamıdır lise benim için.

Konuşmayı sevdiğim için, münazaralara katılma olanağını veren de sunumları yapma olanağını veren de bana bu imkânları sunan da liseydi, lisedir. Çok sevdiğim tiyatroda, çok sevdiğim Ata'mızın rolünü bana bahşeden de lisedir, bu eşsiz görevi bana uygun kılan da. “Bir lisan, bir insan” sözünü bana “Bir lisan, ‘bin’ insan'’ kılan da lisedir. Kendime uygun bir şekilde yeni bir dili, hayat ına farklı bir ufku açmış, aralamış; Almancayı beynimin içine bir tohum gibi ekmiş olan da liseydi, lisedir. Her hatta, hatta her gün projelere vakit ayırmayı sağlayan da liseydi, lisedir.

Canım her sıkıldığında sığındığım güvenli limandı lise. “Benden başka ama benim gibi” onlarca, yüzlerce benlikle iletişim imkânını bana sunan da liseydi. Sosyalleşip gençliğimi yaşamamı sağlayan da lisedir.

Hayatımın her anında etkisini koruyacak olan lisedir. Çok rengin ve detayın uyum içinde olduğu tuvallerin değerli sayıldığı bu dünyada herkese gururla sunabileceğim büyük ve çok renkli bir tuvaldir bana, lise. Bugüne kadar aldığım eğitim bu tabloların bulunduğu bir sergiyse bu serginin en değerli tablosudur lise. Çünkü lise dört duvar, bir bahçeden oluşan binadan çok öte; dört yıllık deneyimiyle ve bir de gençliğiyle etkili bir dönemdir.

Hayatta herkese sunabileceğim bir gurur olan lise. Kâh üniversite kâh sonrasında bana gururla geri dönül sağlayan baş etken olacak. Benliğimin temellerini güvenle üzerine atabildiğim bir kayadır aslında. Gençliğimin, heyecanın zirvesini yaşadığım lise bana zirveler tattırıp zirvelere çıkaracak olan en büyük unsur. Gerçek benliğimin, bilincimin beslendiği, büyüdüğü, geliştiği en güzel evre.