Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: doğan5321

 Eser Sıra Numarası: 26022024eser08


                                                                                        KALDIRIM TAŞLARI


Lise öğrenimi,  benim gözümde bir insanın cıvıl cıvıl olduğu, geleceğe umutla baktığı bir yolun başlangıcıdır.  Bu 4 yıl süren yolculuk boyunca elbette hayata dair pek çok deneyim kazanırız.  Mesela 20-30 kişilik sınıflarda, her biri farklı bir ailede  yetişmiş, başka bir kültür ve gelenekle büyümüş, bizden çok farklı ilgileri ve yetenekleri olan başka başka kişiliklerde  arkadaşlarımızla uyum içinde zaman geçirebilmek bu deneyimlerin en başında gelir.  Her sınıf, içinde yaşadığımız toplumun küçük bir modelidir  aslında ve ona adapte olabilmek de okul hayatımızın bize kazandırdığı en değerli kazanımlardan  biridir.  

Bana gelecek olursak; lise hayatımın ilk yılında, bulunduğum şehirde  iyi olarak kabul edilen bir Anadolu lisesinde okurken radikal bir kararla, ileride beni mutlu edeceğine inandığım, istediğim işi yapmak için şu an eğitim gördüğüm meslek lisesine geçiş yaptım. Başta ailemi ikna etmek zor olsa da onlar da zamanla arabalara olan tutkumu görünce kararıma saygı duydular. Şu an olmak istediğim yerdeyim.  Burada arkadaşlarımı  ve öğretmenlerimi seviyorum. Yapmak istediğim iş alanında, iyi bir üniversite eğitimi alarak mesleğimde en iyisi olmak istiyorum.  Ancak üniversite konusunda bazı endişelerim var. İçinde bulunduğum eğitim sistemi, geleceğe tam anlamıyla güvenle bakmama engel. Biz meslek liseliler, teknik beceriler ve pratik konusunda elde ettiğimiz deneyimlerle üniversitede bu alanla ilk kez karşılaşmış öğrencilere göre önde başlıyoruz, bundan eminim. Fakat lise hayatımızda diğer derslerde olan eksikliğimiz üniversite sınavında önümüze bir engel olarak çıkıyor. Bu engeli daha kolay aşabilmemiz için birilerinin durumu kavrayıp düzenlemeler yapması gerekiyor.

Lise hayatımda hedeflediğim meslek dalında işin mutfağında yetişirken felsefe ve edebiyat gibi ilgi duyduğum alanlarda da kendimi geliştirmek istiyorum. Arkadaşlarımla kitap kulüplerimizde okuduğumuz kitapları konuşup tartışmak, sanırım ileride en güzel hatırlayacağım anılar arasında olacak. Edebiyatın içerisinde benim için bambaşka bir yeri olan şiir zevkim de edebiyat dersimizde gelişti ve daha da gelişeceğini biliyorum. Şimdilik yolun başındayım, şu an acemice yazdığım kompozisyondan daha ileriye doğru yol alacağımı biliyorum. Belki bir gün benim yazdığım bir kitabı hayranlıkla okursunuz.

Bu yolculukta, lisedeki eğitim hayatım beni şekillendirirken çevremin de oldukça  önemli  olduğunu düşünüyorum. Okulda bazen durup etrafıma bakıyorum, adeta cam fanusun içinde bir balık gibi yaşayan arkadaşlarımı görüyorum. Evet, meslek liselerinin amacı piyasaya kalifiye eleman yetiştirmek olsa da bize hayata bir bakış açısı kazandırabilmeli. Hayalim; öz gelişimimizi sağlayan bizi aydın birer birey  olarak topluma hazırlayan bir okul hayatı…  Kolay değil belki ama imkânsız da değil.  Kötü örnekler çevremizde var ve hep olacak ancak iyiler de var ve ben baktığımda iyi ve güzel olanı görmek için çabalıyorum. Öğretmenlerimizin bu yolda iyi bir kılavuz olmalarını diliyorum. Konfüçyüs’ün dediği gibi: ‘’Eğitimli insanlar, başkalarında iyi olanı beslerler, kötü olanı değil; küçük insanlar ise tersini yaparlar.’’  

İlerideki yaşamımın temelini attığım, hayat boyu devam edecek dostluklara başladığım, belki ilk aşkı tattığım , eğlenceli anılarla dolu olan lise hayatımın ileride özlem ve mutlulukla anacağım keyifli bir yolculuk olduğunu biliyorum.  



önceki eser / sonraki eser