Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: gurbet0000

 Eser Sıra Numarası: 27022024eser15


                                                                   YABANCILAŞMANIN BANA ÖĞRETTİKLERİ


Özgürlük nedir, bilir misin; herkes bunu bilmez ancak bu güzellikten mahrum olanlar anlar, damdan düşenin derdini ancak damdan düşenler anlar, sürgünü de ancak sürgün yiyenler, sürünenler anlar. Çünkü sürgün sürünmekle eş değerdir.

Sürgün bana her insanın hayatında çok acı çekeceğini öğretti. Dünyada azap, sıkıntı ve ağlama var başka bir şey yok. Sürgün bana dostluğun söylenen kelimelerin ötesinde sınırları olduğunu öğretti ve dostluğu anlamamı sağladı. Sürgün bana birçok şeye sahip olduğumuzu ama bunların değerini bilmediğimizi öğretti. Sürgün bana acımı içimde saklamayı öğretti.

Sürgün bana çok şey öğretti. Sürgünün öğrettiği şeylerden biri de bana kim olduğumu söylemesiydi. Her gurbetçinin kendi hikâyesi ve tecrübesi olduğuna dair inancım var ancak onu yaşayanların bildiği acılar vardır. Bana bir insanın [şu anda ] sadece kendi çıkarlarını önemsediğini öğretti ve kendi toprağında bin kez ölmenin, senin dışında kalmayı düşünmekten daha kolay olduğunu öğretti. Çünkü sürgün her harfinde yabancılık, hasret dolu bir yüreğin yanmasıdır, acıdır, nostaljidir. Yabancılaşmanın azabı sıkıntıdır derler ama insan bunda imkânsızı öğrenir ve ülkesinin değerini anlar. Sürgünün ve bana eğitimi herkesin ortasında yalnız olduğumu hissetmeyi öğretti. Memleketimdeki arkadaşımı düşmanım olarak görmeyi öğretti. Sürgün sadece bir ülkeden diğerine göç değildir. Vatanlarında ailelerin arasındayken kendilerini yabancılaşmış hisseden insanlar var ancak ruhun yabancılaşmasıdır.

Vatanın değerini vatansız kalınca anladık. Dostluğun değerini dostsuz kalınca anladık. Özgürlüğümüzün değerini özgürlüğümüz kısıtlanınca anladık. Kalabalıklar arasında yalnızlığımızı görünce ağladık. Balıklar suyun değerini sudan çıkınca anlarlar ama geç kalmış olurlar. Ailelerimizi, arkadaşlarımızı, sevdiklerimizi eskisi gibi görmek bize hayal oldu onları kaybetmeden önce değerini anlamamız gerekiyordu. İnsanlar elindekilerin değerini kaybetmeden önce anlamaları gerekir. Ayakkabısız olduğuma ağlarken ayaksız birini görmek beni çok etkilediği gibi vatansız kalmakta beni çok etkiledi. Yaşasın vatan yaşasın hürriyet söz konusu hürriyet ve vatan ise gerisi teferruattır. Göz renklerimiz farklı da olsa, sürgün yiyenlerin gözyaşları hep aynıdır. İnşallah bu gözyaşları özgürlük sürgününün filizlenmesine sebep olur. Bülbülü altın kafese koymuşlar ille de vatanım vatanım demiş. Ben de özgürlüğüm de özgürlüğüm diyorum.



önceki eser / sonraki eser