Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: hancı2306

Eser Sıra numarası: 23022024eser03




                                                                                        BİLGİNİN EYLEME DÖNÜŞMESİ

       Eğitim doğumumuz ile başlayan ve bizimle birlikte hayat boyu devam eden bir süreç değil midir? İnsanların eğitime olan ihtiyacı, canlıların yaşamlarını sürdürebilmesi için oksijene olan ihtiyaç gibidir. Eğitimin hedefi bizleri hayata hazırlarken bazı alanlarda da yeterlilik kazandırmaktır. Yani eğitim sadece bizleri bilgilendirmek değil bu bilgiler ışığında eyleme geçmemizi sağlamaktır. Eğitim sadece bireyler için değil milletlerin ilerlemesi için de en önemli temel yapıdır. Eğitimin milletin bütün birimlerinin şekillenmesindeki büyük rolü inkâr edilemez.

      Yaşadığımız çağın ileri teknolojisi sayesinde dünyanın her yerindeki bilgiye rahatlıkla ulaşabiliyoruz. Fakat ulaştığımız bilgilerin doğruluğunu bilmemiz ve eyleme geçirmemiz gerekir. İşte benim için lise yıllan bilgilerin alındığı ve eyleme dönüştürüldüğü dönemdir. Lise Öğrenimi dönemimiz bizim çocukluktan çıkıp ayaklarımızın yere daha sağlam bastığı bir dönemdir. Buna hayatın biraz daha farkına varmak da diyebiliriz. Lise eğitimi için pek çok büyüğümün de dediği gibi, her duygunun ve eylemin zirvede yaşandığı dönemdir. Liselerde arkadaş ortamı da daha farklı olduğu için güzel arkadaş seçiminde bulunmak Önemlidir. Ergenlik duygularının, aile ile çatışmaların en üst seviyede olduğunu düşünürsek manevi olarak da yardıma ihtiyaç duyduğumuz, doğru kararlar vermemiz için güzel yönlendirmelerin önemli olduğu dönemdir. Mesela vefa kelimesinin anlamını her yerden öğrenebilirim. Ama sadece kuru kuruya kelime anlamını öğrenmiş olurum. Dokuzuncu sınıfa başladığım da lise Öğretmenlerim, ortaokul öğretmenlerimi ziyaret programı hazırlamıştı. Kararlaştırdığımız gün okuluma gittik. Öğretmenlerimiz bizi gördüğünde çok mutlu oldular; verdikleri emeklerin başarıya dönüşmüş halleri karşılarındaydı. bu durumdan duydukları gurur ve memnuniyet gözlerinden belli oluyordu. Öğretmenlerimin bu hallerinin beni bu kadar çok etkileyeceğini hiç tahmin etmezdim. Benim için bu; vefanın yaşayarak öğretilmesiydi, vefa artık eyleme dönüşmüştü ve ben, ömrümün sonuna kadar bu hissi asla unutmayacağım. Lise eğitimi bize yeni kapılar açar, açılan bu kapılar bizim hayata iki üç adım önde başlamamıza olanak sağlar. Okul ile açılan bu kapılar hem öğretmenlerimizin tecrübelerinin aktarıldığı hem de güvenilir alanlardır. Bu konuyla ilgili yaşadığım olay İngilizce dersim ile ilgili. İngilizceye özel bir ilgim var. Akıcı İngilizce konuşmak için ya İngilizce konuşulan bir ülkede bir süre kalmak ya da ana dili İngilizce olan kişilerle diyalog halinde olmak gerektiğini biliyorum. Yurt dışına gitmek için henüz imkânım yok, ana dili İngilizce olan kişilerle irtibata da dijital ortamdan geçebileceğimi bildiğim gibi bu platformda ki kişilerin çoğunluğunun bu alanları değişik amaçlarla kullandığının da bilincindeyim. Liseye başladığım bu sene, İngilizce öğretmenim sanki benim bu sancılarımı anlamış gibi yaptırdığı çalışmalarla hem ufkumu açtı hem de vizyonumun gelişmesini sağladı. Onun verdiği sosyal hesaplardan dünyanın öbür ucundaki kişilerle görüşebildim ve hiçbir tedirginlik duymadım. Bu olanak sadece İngilizcemin gelişmesini değil diğer ülkelerin eğitim sistemleri hakkında bilgim olmasına da imkân verdi. Lise öğrenimi olarak daha yolun çok başında olduğumu biliyorum ama kısa bir zaman dilimi olan ilk dönem de bunları yaşamak beni çok mutlu etti ve heyecanlandırdı. İlerleyen zaman diliminde başka öğretmenlerimin belki hayalim olan konular da bana yardımcı olacakları konusunda ümit var olmamı sağladı. Lise de öğretmenlerim üniversite yıllarını ve tecrübelerini anlattıklarında kendimi bu konulara yakın hissettim. Çünkü benim zihnimde proje olarak bulunan bazı konuların onların hayatında eyleme dönüştüğünü fark ettim.

     Kişiliğimizin, yeteneklerimizin, gelecekte seçeceğimiz mesleğin temellerinin atıldığı kurumdur liseler. Lise dönemini, hedeflerim doğrultusunda güzel geçirmek, üretken bir genç olarak tamamlamak istiyorum. Bunun için çalışıyorum. Çalışmaktan yılmıyorum, yorulmuyorum. Böylece, çalışmalarımda beni destekleyen ailemi ve öğretmenlerimi ödüllendirmek, ülkeme katkıda bulunmak istiyorum.



önceki eser / sonraki eser