Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: karçiçeği0000

 Eser Sıra Numarası: 14022024eser01


                                                                        GELECEĞİMİ AYDINLATAN IŞIK

Lise yıllarımız hayatımızın geçiş dönemidir. Ne ortaokuldaki kadar çocuk ne de üniversitedeki kadar yetişkinsindir. Kendimizi bile tanımadığımız yıllarda bir nevi hayatı öğrenmeye ve adapte olmaya çalışırız. Etrafımızda dönüp duran olayların farkına varırken yeni duygular ile tanışırız. Buna bir tanışma demek doğru olur mu bilmiyorum?

Zihnimizin sokaklarından geçen o duygular artık evlerimizin içine girer ve sinsice hayatımızın her anında var olmaya başlarlar. Liseye geçtiğim ilk zamanları hatırlamaya çalışıyorum. Çok değil daha dört sene önce sınav stresinden kurtulmuş sevinç naraları atarak okulun ilk gününü beklemiştim. Maalesef, "Hayat biz planlar yaparken başımıza gelenlerdir." sözünün tam olarak gerçekleştiğini gördüm.9.sınıfı pandemi senesinde uzaktan eğitim ile tamamladım. Bu bahsettiğim duyguları, sorumlulukları öğrenemedim çünkü her gün mutfak masasında derslere girmeyi bekleyip dersler bittiğinde, evde monoton hayatıma devam ediyordum. Belki de düşündüğüm gibi bir şey değildi büyümek…

Okula gitmeye başladığım zaman değişen bir şeyler olmadığına dair kalıbımı basabilirim. Bana göre değişen tek şey zamandı çünkü. Lisemin son yıllarına geldiğimde büyük değişimin farkına o zaman vardım. Etrafıma baktığımda eski arkadaşlarımı artık göremiyordum. Aynaya baktığımda gördüğüm kişi artık bambaşkaydı. Sürecin içindeyken anlamadığım her şey tek tek gün yüzüne çıkmaya başlamıştı. Lise hayatımın kocaman bir hiçten ibaret olduğunu sanmıştım. Şuan ise büyük bir gerçek vardı elimde. Lise hayatım, ilerideki yaşamıma sandığımdan daha çok şey bırakmıştı. Büyüdüm ve bu birden olmadı .Dört sene içinde her şeyi ilmek ilmek işledim. Fikirlerim değişti yeni hobiler edindim hayatın penceresinden baktığım manzara farklılaştı. Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum ama bu durumdan şikayetçi olmadım ve olmayacağım. Tam burada fark ettim işte lise yıllarının bana şu ana kadar öğrendiğim çoğu şeyi kazandırdığını. Aslında kafamda oluşan büyümek kavramının bu kadar umursanmaması gerektiğini öğrendim. İlerideki yaşamım da insanlar hakkında daha çok bilgi sahibi olmama yardımcı oldu. Anlık duygulardan neler elde edebileceğimizi bizi nasıl sürprizlerin beklediğini asla bilemeyeceğimizi öğrenmiş oldum.

 Hayat hızla ilerleyen bir tren biz ise vagonlarda olan yolcularız aslında. Her şey çok basitmiş meğer. Yolculuğumuz bazen yön değiştirebilir. Mesela hiç düşünmediğimiz bir durakta inip ,bir dahaki treni bekleyebiliriz. Hayatımın yön değiştirmesine az kaldı. Çok değil dört ay sonra artık lise yaşamımın sonuna gelmiş olacağım. Lise hayatı bana; yeni maceralara atılmanın, yeni insanlar tanımanın zararsız olduğu öğretti. Sonunda ise bana kazandırdıklarının, hayatım boyunca yolumu aydınlatan ışıklardan biri olacağını gösterdi.



önceki eser / sonraki eser