Konusu:

“Kişisel gözlem ve deneyimleriniz ışığında, lise öğreniminin size ilerideki yaşamınız için kazandırdıkları hakkında ne düşünüyorsunuz?”

 

Yazar Rumuzu: kumsal2603

 Eser Sıra Numarası: 22022024eser01


                                                                             Kumsaldaki Deniz Kabukları

     Lise yılları, gençliğin kapısını aralayan bir anahtar gibi, sadece kitap sayfalarında değil, aynı zamanda insanların karmaşık dünyasında da bir serüvenin başlangıcını ifade eder. Bu dönem, sadece akademik bilgiye değil, aynı zamanda zenginleşen insan ilişkilerine odaklanarak şekillenen bir kişisel gelişim evresine dönüştü. Lise yıllarının getirdiği yoğun sosyal etkileşimler, beni duygusal bir yolculuğa çıkardı. Daha fazla insanla tanışmak, farklı bakış açılarına maruz kalmak ve çeşitli durumlarda bir araya gelmek, beni kendi sınırlarımı zorlamaya ve yeni beceriler kazanmaya teşvik etti. Sınıf arkadaşlarımla olan ilişkilerim, öğrenme sürecimi derinleştirdi ve empati yeteneğimi güçlendirdi.


Projelerde birlikte çalışmak, sorumluluk almayı ve ekip içinde etkili iletişimi öğrenmeyi gerektiriyordu. Bu deneyimler, sadece akademik başarıya odaklanmanın ötesine geçerek, pratik becerilerin ve insani değerlerin önemini anlamama yardımcı oldu. Aynı zamanda, bir fincanın içine düşmek gibi anlık durumlarla karşılaşmak, beklenmedik zorluklara karşı esneklik kazanmamı sağladı. Farklı zihinlerin, kalplerin ve ruhların birbirine karıştığı bu dönem, iletişim becerilerimde derin bir gelişim sağladı. Her bir projede farklı bakış açılarına tanık olmak, çeşitlilikle zenginleşen bir dünya yaratmamı sağladı. Bu süreç, insanların içsel dünyalarını daha iyi anlamama vesile oldu. Sık sık değişen arkadaş grupları, beni farklı dünyalara açan bir anahtar gibiydi. Sürekli yeni insanlarla tanışmak, beni sosyal bir birey olmanın ötesine taşıdı. Ancak bu süreç, sadece yüzeydeki ilişkileri değil, aynı zamanda insanların içsel çatışmalarını, arzularını ve kırılganlıklarını görmemi sağladı. İnsanlar arasında oluşan güven ilişkileri, zaman içinde sağlamlaştı, bu süreçte insanları gerçekten tanımanın ve anlamanın derinliğini keşfetmeme imkan tanıdı.


En önemlisi, bu dönemde kendimi en iyi şekilde tanıma fırsatı buldum. İlgi alanlarımı keşfetmek, içsel dünyamı derinlemesine incelemek, ne istediğimi ve ne istemediğimi netleştirmek, kendi gerçeğimi inşa etmek için bir alan buldum. Bu süreçte özgüvenim arttı, kendi değerimi anlamaya başladım ve başkalarını sevmeden önce kendimi sevmenin önemini kavradım. Aynı zamanda Bu süreç, içsel dünyama daha derinlemesine inme fırsatı da sundu. Kendi düşünce kalıplarımı sorgulamak, duygusal tepkilerimi anlamak ve güçlü yönlerimi belirlemek için zaman ayırdım. Bu, kendimle barışık olmayı ve kendi gerçeğimi bulmayı sağlayan bir içsel yolculuktu. Kendi değerimi anlamak ve özgüvenimi artırmak da lise yıllarında gerçekleşen önemli bir gelişmeydi. Başkalarının beklentileriyle değil, kendi hedeflerim ve değerlerim doğrultusunda hareket etme cesaretini buldum. Bu süreçte yaşadığım zorluklar ve başarılar, beni güçlendirdi ve kendi yeteneklerime olan inancımı pekiştirdi. Lise yılları, sadece akademik başarıların ötesinde, kişisel gelişimde önemli bir dönem oldu ve edindiğim değerli deneyimlerin, hayatımın ilerleyen evrelerinde beni şekillendirmeye devam edeceğine inanıyorum.


Lise yılları, birbirinden farklı renkleri barındıran bir tablonun paletini oluşturdu. İnsanları tanıma süreci, sadece yüzeyde değil, derinliklere inen bir yolculuğa dönüştü. Farklılıkları, zıtlıkları ve benzersizlikleri içeren bu insan denizinde, her birinin bir hikayesi, bir karmaşıklığı vardı. Bu karmaşıklık içinde kaybolmak, kendi iç dünyama dalmak ve diğer insanların karmaşık dokusunu anlamak, beni bir duygusal keşfe sürükledi. Lise yıllarında insanları anlama süreci, bir sanat eseri gibi detaylandı. Karşılaştığım her insan, bir öyküydü ve bu öyküler, benim duygu dünyamı zenginleştiren birer resim haline geldi. Her bir gülüş, her bir hüzün, beni derinden etkiledi ve bu etkileşimler, beni daha anlayışlı, daha sabırlı ve daha duyarlı bir birey yapmanın ötesine taşıdı.


Lise yıllarının enerjisi ve potansiyeliyle dolu olduğunu fark ettim ve bu dönemi en iyi şekilde tamamlamanın verdiği heyecanla doluyum. Henüz liseyi bitirmedim, ancak şimdiye kadar edindiğim deneyimler, bilgi ve değerlerle donanmış bir şekilde, gelecekteki yaşamıma güçlü bir temel oluşturacak gibi hissediyorum. Gelecekteki yaşamıma dair beklentilerim, lise yıllarında edindiğim değerler üzerine inşa edilmiş durumda. Kendi güçlü yönlerimi tanımak, zayıflıklarımla başa çıkmak ve hedeflerime adım adım ilerlemek için bu dönemde attığım adımlar, beni daha güçlü, odaklı ve olgun bir birey haline getirdi.


Bu serüvenin sonunda, içsel bir olgunluk ve dış dünyayı anlama yeteneğinin yanı sıra, hayatın sunduğu tüm zenginlikleri keşfetme heyecanını taşıyorum. Öğrenme sürecimde devam eden bu serüven, beni gelecekteki maceralara hazırlayarak, her anı dolu dolu yaşama ve sürekli olarak kendimi geliştirmeye yönlendiriyor. Liseyi tamamlamak, sadece bir kapının kapanması değil, aynı zamanda birçok kapının da ardını açma fırsatı sunuyor ve bu fırsatları değerlendirerek kendimi daha da derinlemesine keşfetme arzusu içindeyim. Lise yılları, öğrencilerin sanki bir kumsalın ortasındaki deniz kabuğu gibi hem bireysel ve özel hem de bir topluluk halindeki serüvenini simgeliyor. Kumsaldaki deniz kabukları, sanki kumsalın derinliklerine düşen birer hikaye taşıyorlar. Her kabuk, kendi içinde bir damla gibi, kumsalın gizemli dünyasını keşfederken, diğer kabuklarla etkileşime geçerek kumsalın dokusunu zenginleştiriyor. Kumsaldaki bu kabuklar, farklı renkleri ve desenleriyle çeşitliliği simgelerken, her dalganın getirdiği yeni kabuk, kendini anlamaya yönelik bir dalgayı başlatıyor. Lise yılları, kumsaldaki deniz kabukları gibi, bazen berrak bazen fırtınalı bir serüvenin kapısını aralıyor ve her yeni deniz kabuğu, bu serüvenin unutulmaz izlerini bırakıyor.

 


önceki eser / sonraki eser